Lumotun Lemmen

040-5693605
anettekare@gmail.com

Blogi

No niinkuin jo aikaisemmin totesin ei tämä kotisivujen päivitys ole ihan minun juttuni..

Hieman on aikaa vierähtänyt astutusreissun jälkeen.

Tosiaan 16.08.2016 putkautti Musti maailmaan 11 valkkarinpentua joista yksi valitettavasti syntyi kuolleena, joten lopulta lapsukaisia oli 6 narttua ja 4 urosta.

Synnytys sujui todella hyvin ja pikkutaaperot vain putkahtelivat ulos ilman minkäämoisia ongelmia.

Musti söi loppuun asti hyvin ja kesken synnytyksenkin tankkasi itseään.

kahdeksannen pennun kohdalla Musti oli sitä mieltä että nyt voisi vaikka lähteä treeneihin.

Itsehän olin aivan paniikissa ja pelkäsin synnytystä todella, jos jotain olisi käynyt en ikinä olisi antanut anteeksi itelleni.,

Onneksi ystäväni kokenut kätilö tuli henkiseksi tueksi ja valvoi synnytystä alusta loppuun.

Muistan hyvin sen aamun kun kakrut alkoivat pulahtelemaan ulos,ensimmäinen tyttö syntyi eteisen lattialle ja Kura oli heti valmiina hoitamaan.

Musti oli hieman ihmeissään ensimmäisen ja vielä toisenkin pennun kohdilla että mitä nämä ovat ja mitä niille pitää tehdä.

Näin jo kauhukuvia siitä että pentuja tulee tusinan verran ja Mustia ei kiiinnosta sitten yhtään.

Kolmannen pennun kohdilla Musti oli jo täydellinen äiti.

itseasiassa koko pentuajan Musti oli aivan ihana emä,hoiti pennut todella hyvin ja piti hyvää huolta, mutta eli myös omaa elämää, eli ei juurtunut   pentulaatikkoon .hirmuisen järkevä äiskä.

Ja ajatella, sinä aikana kun kaikki pennut olivat vielä kotona,siivosin kahdet siis 2 kpl kakkaläjiä sisältä ! Ulkonakin kakkoja sain siivota vain kun pennut olivat ilman Mustia ulkona.

Musti piti paikat todella siistinä, kymmenen pennun kanssa olisi voinut olla todellinen kaaos ! vaan ei meillä, pääsin todella helpolla pentujen hoidossa !

Aika alkuun jo Musti antoi Kuran ja Simon tulla katselemaan vauvoja laatikon laidoille,aikasin myös antoi jo olla kontaktissa ja Kurahan tykkäsi ! Kura oli aivan haltioissaan pennuista ja kun pennut olivat muutaman viikon ikäisiä niin meillä oli selvästi yksi iso pentu joukossa, Kura siis :-)

Simo ei niinkään pennuista välittänyt, kyllähän vanha herra pikkuisia sieti, mutta siihen se jäi.pennut saivat hyvän kasvatuksen kuinka toimia pikkukoiran kanssa.

Muutamia kertoja pentujen ollessa jo isompia (4-5 viikkoa)  nauroin katketakseni kun lauma juoksi Simon perässä ja kun Simo kääntyi koko 10 hengen kakara jengi kääntyi siltä seisomalta ja Simo henkseleitä paukutellen jatkoi joukon johdattamista.

Meillä kävi paljon vieraita, siis todella paljon.Toivon että siitä oli jotain hyötyä ajatellen pentujen suhtautumista ihmisiin vanhempina.

Pennut pentutarkastettiin 7 viikon iässä ja kaikki oli kaikilta osin terveitä, pallillisia, napatyrättömiä, hampaallisia, hyvä purentaisia kakruja, toivottavasti aikuisena vielä näin.

Pennut myös pentutestattiin 7 viikon iässä ja varsin näppäriltä kaikki näyttivät, tässä yhteenveto pentutestin  tuloksista.

Kakrut oli pitkälti varattuja jo ennen syntymää ja suurin osa menikin tutuille ihmisille ja muihin oli hyvin aikaa tutustua ennen luovutusta.Kaikilla kakruilla on aivan ihanat kodit, kiitos teille aktiivisuudesta ja ihanista kodeista  <3

Astutus reissu Ruotsiin

18.06.2016 12:36

Mustin juoksuja odoteltiin alkavaksi heinäkuussa sillä aika tasan tarkkaan juoksuväli on ollut 7 kuukautta.

Olin sanonut Mustille että voisitko kuitenkin aloittaa juoksut jo huhtikuussa koska jos pentuja tulisi niin loppukesästä olisi vielä ihanat ilmat viettää ulkosalla.

Juoksu alkoikin sitten 27.5  ja siitähän se paniikki alkoi.

Olin sittenkin epävarma astutuksesta ja mietin voisiko vielä siirtää seuraavaan juoksuun.Otin kuitenkin tällä kertaa järjen mukaan.

Mustihan on pian jo 5 vuotias joten ensimmäisen pentueen ollessa kyseessä en viitsi ottaa turhia riskejä.

Aikaisempia Mustin juoksuja seuratessa olen pistänyt merkille että "parhaat päivät" on olleet 14-18 vuorokautta juoksujen ensimmäisestä vuotopäivästä.

Perjantaina 10.6 Mustin hännästä näin että kohta on parhaat päivät tulossa.

Sunnuntaina lähdimme siis reissuun.

Varasin lauantaina matkat ja hyvällä tuurilla saimme paikat edestakaisin.Laivat oli todella buukattuja ja takaisin tulimmekin Turun kautta sillä Helsingin suuntaan ei ollut enään paikkoja.

Ystäväni Anne lähti mukaan reissuun.

Startattiin Mustin kanssa kotoa ja haettiin Anne kyytiin matkalta.

Siitähän se jännitys sitten varsinaisesti alkoi !

Matkalla kohti Tukholmaa oli aivan ihana ilma ja menimmekin heti kannelle  istumaan

Rapsuttajia ja kuvaajia riitti koko matkan ja Mustihan tykkäsi ! Aina kun kamera lähestyi otti Mustin tuttuun tyyliinsä poseeramis asennon :-D

Aamulla heräsimme aivan liian aikaisin jotta kerkesimme aamupalalle ja laivasta ulos.

Suunnaksi otimme eläinlääkäriaseman jonne ihana Linda oli varannut meille ajan Drontalin syömiseen.Matkaa oli Tukholmasta noin 400 kilometriä.

Matkalla pysähdyimme useita kertoja juomaan kahvit ja Musti tietenkin pääsi jaloittelemaan.

Drontalit syötyä suuntasimme kohti Njurundaa jonne oli enään lyhyt matka eläinlääkäristä.

Pihaan päästyämme moikkasimme Lindan ja Davidin sekä koirat ja otimme Mustin ulos autosta.

Koirat olivat heti valmiita hommiin mutta pissatin Mustin ensin.

Ihan kun olisivat tunteneet toisensa aina ja juuri näin oli tarkoitettu .En tiedä oliko sillä merkitys että viime vuonna kävimme jo tutustumassa Straxiin.

Ihmettelen vieläkin kuinka sitten kaikki tapahtui todella nopeasti ja koirat olivat kiinni ennen kuin olimme ehtineet tehdä mitään :-D

Minulla kädet tärisi ja olin aivan hermona "mitä jos Mustia sattuu tai jotain kauheeta tapahtuu" Anne kyllä väitti mun olleen todella rauhallinen, todellisuudessa olin kaukana siitä.Olenhan mä ennenkin ollut astutuksissa mutta nyt oli kyseessä minun rakas "pikkutyttöni " ;-)

En voinut ymmärtää kuinka kaikki tapahtui niin sukkelasti ja ihan kuin oppikirjoista.

Hommat oli hoidettu.tuotiin tuliaisena pari pulloa pinkkiä skumppaa jotenka korkattiin ne ja syötiin Lindan tekemään pitsaa,koiratkin  saivat kanaa rankan suorituksen jälkeen :-)

Ilalla vielä katsoimme haluaako koirat uusinnan mutta Strax oli sitä mieltä että hommat oli jo hoidettu.

Menimme kimpassa lenkille kunnes oli aika painua nukkumaan sillä aamulla olivielä yksi yritys kello 6.00 ennen kuin Linda ja David lähtivät töihin.

Nukuimme pihassa asuntovaunussa jossa oli ihanan rauhallista verrattuna edellisyön kolinoihin ja kuorsuksiin mitkä lyhensivät yö unta.ja ei Anne ei kuorsannut mutta naapuri hytin kuorsaus kuului aivan kun heppu olisi nukkunut mun vieressä :-D

Aamulla 6 meillä oli treffit pihalla ja Strax oli edelleen sitä mieltä että hommat on jo hoidettu, Mustikin oli hieman jo sitä mieltä että voisi seksileikkien lisäksi vähän vaan riehua ja leikkiäkin.

Linda ja David lähtivät töihin ja me menimme vielä hetkeksi nukkumaan.

Joimme kahvit ja lähdimme matkaan kohti satamaa.

Meillä oli reilusti aikaa joten pysähdyimme useita kertoja taas matkalla.

Pink Ladies nimisessä ravintolassa kävimme syömässä pannukakku aamupalan ja oli muuten muuten huikeen hieno annos ja älyttömän hyvääkin !

Kuvassa Anne ja Musti

Matka jatkui taas ja tarkoitus oli käydä Dragon Gatessa mutta se olikin valitettavasti kiinni ja harmitti hieman sillä olen käynyt siellä aikaisemmin ja olisin halunnut Annelle näyttää paikan muualtakin  kuin ulkoapäin.

Jatkoimme siis matkaa ja kävimme tekemässä pienen lenkin aivan ihanassa puistossa järven rannalla.

En viitsinyt Mustia uimaan päästää ettei autossa tarvitse kauan olla märkänä ja kuvasta voikin päätellä Mustin mielipiteen asiaan :-D Uimaanhan olisi tietenkin päästävä jos siihen on mahdollisuus !

Laivaan kerettiin vaikka Tukholmassa navigaattori (tietöiden ? ) vuoksi hieman sekoilikin ja muutamia kertoja olimme aivan väärässä paikassa :-D

Saimme hyvään kohtaa auton aivan ovien luokse ja hytti olikin näppärästi melkein hissin vieressä.

Kävin heti katsomassa pissalaatikon kannella ja sen jälkeen käytiinkin taxfreessä ostoksilla, käytin Mustin pissalla ja menimme nukkumaan koska taas oli aamulla aivan liian aikainen herätys !

Koska en jätä koiraa yksin hyttiin niin meidän olisi pitänyt mennä aamupalalle eri aikaan ja tämä muodostui hieman ongelmaksi kun aamupala aika oli todella lyhyt. Anne kuitenkin ratkoi ongelmamme ja saimme luvan ottaa Mustin aamupalalle mukaan, tosin ei ihan sinne ravintolan sisään mutta sisäänkäynnin luona oli pari pöytää johon saimme mennä.Kiitokset Viikkarin väelle erinomaisesta palvelusta !

Aamupalat syötiin ja käytiin vielä kannella kakkaa yrittämässä kun Musti ei sitä ennen aamupalaa tehnyt.

Annella oli taskussa muna ja kinkkua Mustille  jotenka kakan teko unohtui ja vaadittiin taskuja tyhjäksi :-D

Saavuimme Turkuun ja kohti kotia.

Muutaman viikon kuluttua sitten näemme saadaanko vauvoja.

Ei ole maailman loppu jos vauvoja ei tule, niin on sitten tarkoitettu ja sillä hyvä.

Reissu oli kuitenkin jo itsessään melkomoinen ikimuistoinen ihana kokemus.

Kiitos kaikille osallisille reissusta ja kaikesta sitä edeltävästä avusta, tuesta ja hyvistä vinkeistä <3

Harjoitteluja

19.02.2016 20:20

En ole mikään aktiivinen päivittäjä ja kotisivujen teko on aivan uusi juttu jotenka katsotaan mitä tuleman pitää.

Näillä on hyvä aloittaa harjoittelu :-)

Vinkkejä otetaan vastaan :-)